Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2025
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 690 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 640 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,0 %21,8 %527 00076 %
Yle TV211,2 %5,4 %512 00074 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,4 %362 00052 %
Yle yhteensä33,8 %29,6 %598 00087 %
MTV316,0 %18,5 %535 00077 %
Sub5,7 %6,0 %438 00063 %
AVA2,3 %2,4 %274 00040 %
MTV:n maksukanavat2,4 %2,5 %134 00019 %
MTV yhteensä26,4 %29,5 %587 00085 %
Nelonen10,6 %13,8 %517 00075 %
Jim2,9 %3,1 %369 00054 %
Liv1,4 %1,8 %285 00041 %
Hero0,4 %0,4 %107 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %19,1 %552 00080 %
TV53,5 %3,6 %370 00054 %
Kutonen4,5 %3,8 %339 00049 %
Frii2,0 %2,1 %220 00032 %
The Discovery Channel0,2 %0,0 %17 0002 %
TLC0,6 %0,6 %171 00025 %
Warner Bros. Discovery11,8 %11,3 %463 00067 %
STAR Channel3,3 %3,3 %283 00041 %
National Geographic Channel3,6 %2,9 %292 00042 %
Disney Finland6,9 %6,2 %391 00057 %
Muut6,8 %5,9 %263 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %640 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.