Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2025
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 690 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 633 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,3 %25,0 %558 00081 %
Yle TV211,3 %7,0 %515 00075 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,7 %361 00053 %
Yle yhteensä37,2 %34,7 %597 00087 %
MTV315,3 %17,9 %539 00078 %
Sub6,3 %7,4 %461 00067 %
AVA2,2 %2,6 %271 00039 %
MTV:n maksukanavat1,0 %0,6 %121 00018 %
MTV yhteensä24,7 %28,6 %580 00084 %
Nelonen6,6 %8,6 %472 00069 %
Jim3,0 %2,8 %364 00053 %
Liv1,3 %1,5 %299 00044 %
Hero0,4 %0,6 %113 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %13,4 %547 00080 %
TV55,5 %5,3 %397 00058 %
Kutonen4,8 %4,1 %352 00051 %
Frii2,7 %2,7 %229 00033 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %34 0005 %
TLC0,6 %0,5 %177 00026 %
Warner Bros. Discovery13,9 %12,8 %479 00070 %
STAR Channel3,3 %3,5 %277 00040 %
National Geographic Channel3,5 %2,6 %259 00038 %
Disney Finland6,8 %6,0 %367 00053 %
Muut6,5 %4,8 %312 00045 %
Yhteensä100,0 %100,0 %633 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.