Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2025
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 690 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 638 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,0 %22,5 %557 00081 %
Yle TV28,7 %8,0 %488 00071 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,2 %327 00047 %
Yle yhteensä33,3 %32,7 %589 00085 %
MTV316,3 %17,6 %545 00079 %
Sub6,3 %7,0 %433 00063 %
AVA2,7 %3,2 %299 00043 %
MTV:n maksukanavat1,6 %1,8 %119 00017 %
MTV yhteensä26,8 %29,6 %587 00085 %
Nelonen6,6 %8,1 %449 00065 %
Jim3,7 %3,9 %346 00050 %
Liv1,8 %2,1 %310 00045 %
Hero0,6 %0,8 %140 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %14,9 %517 00075 %
TV54,0 %4,2 %404 00059 %
Kutonen5,1 %4,0 %366 00053 %
Frii2,2 %2,4 %233 00034 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %35 0005 %
TLC0,8 %0,6 %183 00027 %
Warner Bros. Discovery13,3 %12,2 %492 00071 %
STAR Channel3,6 %3,1 %259 00038 %
National Geographic Channel4,0 %3,1 %274 00040 %
Disney Finland7,6 %6,1 %367 00053 %
Muut7,3 %5,7 %298 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %638 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.