Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2025
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 724 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 704 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,6 %30,0 %698 00096 %
Yle TV212,7 %11,9 %641 00089 %
Yle Teema&Fem4,9 %3,8 %545 00075 %
Yle yhteensä48,3 %45,6 %701 00097 %
MTV322,0 %23,6 %676 00093 %
Sub2,1 %2,0 %453 00063 %
AVA3,3 %2,9 %370 00051 %
MTV:n maksukanavat0,5 %0,3 %112 00016 %
MTV yhteensä27,9 %28,9 %689 00095 %
Nelonen6,5 %8,7 %597 00083 %
Jim1,4 %1,0 %336 00046 %
Liv2,2 %3,0 %408 00056 %
Hero0,5 %0,6 %164 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %13,3 %623 00086 %
TV52,2 %1,4 %405 00056 %
Kutonen0,7 %0,6 %264 00037 %
Frii2,5 %2,5 %277 00038 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %16 0002 %
TLC3,0 %3,0 %279 00039 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,6 %498 00069 %
STAR Channel0,9 %0,5 %235 00032 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %220 00030 %
Disney Finland2,5 %1,6 %335 00046 %
Muut2,7 %3,3 %287 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %704 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.