Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2025
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 749 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 591 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,3 %14,5 %355 00047 %
Yle TV210,7 %6,3 %299 00040 %
Yle Teema&Fem1,3 %1,1 %126 00017 %
Yle yhteensä24,3 %21,9 %430 00057 %
MTV321,5 %24,1 %349 00047 %
Sub6,7 %7,6 %265 00035 %
AVA2,5 %2,4 %153 00020 %
MTV:n maksukanavat4,2 %4,6 %112 00015 %
MTV yhteensä35,0 %38,7 %440 00059 %
Nelonen6,8 %8,5 %311 00042 %
Jim3,2 %3,0 %212 00028 %
Liv1,8 %2,5 %138 00018 %
Hero0,7 %1,0 %61 0008 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %15,0 %385 00051 %
TV53,0 %3,6 %205 00027 %
Kutonen4,7 %5,4 %166 00022 %
Frii1,8 %1,5 %95 00013 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %20 0003 %
TLC1,2 %1,2 %70 0009 %
Warner Bros. Discovery11,8 %12,8 %299 00040 %
STAR Channel6,8 %4,8 %181 00024 %
National Geographic Channel3,3 %2,5 %116 00015 %
Disney Finland10,1 %7,2 %223 00030 %
Muut7,9 %7,0 %244 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %591 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.