Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2025
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 747 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 308 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,2 %25,2 %1 733 00063 %
Yle TV211,9 %9,8 %1 604 00058 %
Yle Teema&Fem4,0 %3,0 %1 068 00039 %
Yle yhteensä41,1 %38,0 %1 991 00072 %
MTV321,6 %23,1 %1 700 00062 %
Sub3,2 %3,3 %1 195 00044 %
AVA3,3 %3,2 %920 00033 %
MTV:n maksukanavat0,9 %0,8 %325 00012 %
MTV yhteensä29,0 %30,4 %1 906 00069 %
Nelonen7,5 %10,0 %1 611 00059 %
Jim1,7 %1,6 %818 00030 %
Liv2,5 %3,0 %1 034 00038 %
Hero0,6 %0,8 %395 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %15,5 %1 826 00066 %
TV52,6 %2,2 %1 009 00037 %
Kutonen1,2 %1,1 %685 00025 %
Frii3,2 %2,9 %689 00025 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %88 0003 %
TLC3,6 %3,6 %712 00026 %
Warner Bros. Discovery10,8 %10,1 %1 470 00054 %
STAR Channel1,9 %1,8 %668 00024 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %566 00021 %
Disney Finland3,5 %3,0 %920 00033 %
Muut3,8 %3,5 %833 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 308 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.