Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 327 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,7 %27,4 %1 802 00066 %
Yle TV213,4 %8,3 %1 916 00070 %
Yle Teema&Fem5,3 %4,9 %1 301 00048 %
Yle yhteensä44,5 %40,6 %2 143 00079 %
MTV313,0 %17,8 %1 758 00064 %
Sub4,0 %4,4 %1 373 00050 %
AVA3,2 %2,5 %952 00035 %
C More Total0,6 %0,6 %249 0009 %
MTV yhteensä20,8 %25,3 %1 989 00073 %
Nelonen8,7 %9,5 %1 692 00062 %
Jim2,0 %2,1 %1 006 00037 %
Liv2,3 %2,5 %1 054 00039 %
Hero0,6 %0,8 %368 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %14,9 %1 884 00069 %
TV55,5 %4,6 %1 296 00048 %
Kutonen1,6 %1,4 %880 00032 %
Frii3,2 %3,3 %772 00028 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %25 0001 %
TLC2,2 %2,1 %685 00025 %
Warner Bros. Discovery12,6 %11,5 %1 608 00059 %
STAR Channel1,7 %1,6 %751 00028 %
National Geographic Channel2,1 %2,0 %645 00024 %
Disney Finland3,8 %3,6 %1 018 00037 %
Muut4,8 %4,3 %956 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 327 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.