Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 222 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,2 %23,9 %1 644 00062 %
Yle TV213,3 %8,9 %1 746 00066 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,6 %1 160 00044 %
Yle yhteensä40,0 %36,4 %1 993 00075 %
MTV311,3 %16,1 %1 636 00061 %
Sub5,9 %7,0 %1 353 00051 %
AVA2,1 %1,6 %844 00032 %
C More Total1,1 %1,5 %330 00012 %
MTV yhteensä20,4 %26,3 %1 900 00071 %
Nelonen8,0 %8,9 %1 585 00059 %
Jim2,9 %3,2 %1 113 00042 %
Liv1,7 %1,9 %944 00035 %
Hero0,4 %0,6 %354 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %14,5 %1 740 00065 %
TV57,3 %7,0 %1 377 00052 %
Kutonen4,2 %3,3 %1 031 00039 %
Frii1,8 %2,1 %695 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0001 %
TLC0,8 %0,6 %570 00021 %
Warner Bros. Discovery14,3 %13,2 %1 587 00060 %
STAR Channel2,6 %2,4 %801 00030 %
National Geographic Channel4,2 %2,9 %785 00029 %
Disney Finland6,7 %5,3 %1 103 00041 %
Muut6,2 %5,1 %991 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 222 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.