Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 174 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,6 %26,0 %1 631 00061 %
Yle TV210,7 %8,3 %1 482 00055 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,5 %947 00035 %
Yle yhteensä39,2 %36,8 %1 839 00068 %
MTV317,2 %20,1 %1 631 00061 %
Sub5,2 %5,8 %1 280 00048 %
AVA2,4 %2,6 %834 00031 %
MTV:n maksukanavat1,9 %2,4 %393 00015 %
MTV yhteensä26,7 %30,8 %1 851 00069 %
Nelonen6,7 %7,9 %1 405 00052 %
Jim2,8 %2,7 %934 00035 %
Liv1,6 %2,2 %809 00030 %
Hero0,6 %0,8 %360 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %13,5 %1 610 00060 %
TV53,0 %3,1 %1 029 00038 %
Kutonen3,5 %3,0 %868 00032 %
Frii2,2 %2,2 %613 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %84 0003 %
TLC0,8 %0,6 %497 00018 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,8 %1 372 00051 %
STAR Channel3,2 %2,8 %745 00028 %
National Geographic Channel4,0 %2,8 %757 00028 %
Disney Finland7,1 %5,5 %1 065 00040 %
Muut5,8 %5,1 %967 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 174 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.