Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2025
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 497 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 028 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,0 %26,2 %1 570 00063 %
Yle TV210,1 %8,2 %1 375 00055 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,5 %916 00037 %
Yle yhteensä39,0 %36,9 %1 722 00069 %
MTV317,4 %20,1 %1 551 00062 %
Sub5,2 %5,8 %1 217 00049 %
AVA2,5 %2,6 %826 00033 %
MTV:n maksukanavat1,9 %2,3 %369 00015 %
MTV yhteensä26,9 %30,8 %1 744 00070 %
Nelonen6,4 %7,7 %1 327 00053 %
Jim2,8 %2,7 %913 00037 %
Liv1,6 %2,1 %784 00031 %
Hero0,6 %0,8 %357 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %13,4 %1 524 00061 %
TV53,0 %3,0 %993 00040 %
Kutonen3,6 %3,0 %852 00034 %
Frii2,2 %2,2 %610 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %84 0003 %
TLC0,8 %0,6 %486 00019 %
Warner Bros. Discovery10,6 %9,8 %1 312 00053 %
STAR Channel3,2 %2,7 %717 00029 %
National Geographic Channel4,0 %2,8 %734 00029 %
Disney Finland7,2 %5,5 %1 028 00041 %
Muut5,8 %5,1 %900 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 028 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.