Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2025
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 578 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 565 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 41 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,5 %33,1 %552 00095 %
Yle TV210,8 %9,0 %512 00089 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,3 %452 00078 %
Yle yhteensä46,9 %45,4 %560 00097 %
MTV317,0 %20,6 %539 00093 %
Sub3,9 %4,1 %428 00074 %
AVA2,4 %2,4 %329 00057 %
MTV:n maksukanavat1,3 %1,7 %118 00020 %
MTV yhteensä24,6 %28,8 %552 00096 %
Nelonen6,1 %7,3 %466 00081 %
Jim2,2 %1,7 %323 00056 %
Liv1,4 %2,1 %309 00053 %
Hero0,5 %0,7 %143 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,3 %11,8 %492 00085 %
TV52,5 %2,2 %340 00059 %
Kutonen2,5 %1,8 %297 00051 %
Frii2,4 %2,3 %267 00046 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %19 0003 %
TLC0,7 %0,5 %211 00037 %
Warner Bros. Discovery9,1 %7,7 %447 00077 %
STAR Channel1,6 %1,3 %214 00037 %
National Geographic Channel4,3 %2,8 %322 00056 %
Disney Finland5,9 %4,0 %359 00062 %
Muut3,8 %3,4 %280 00048 %
Yhteensä100,0 %100,0 %565 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.