Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2025
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 434 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 481 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,4 %25,6 %3 365 00062 %
Yle TV211,3 %9,1 %3 086 00057 %
Yle Teema&Fem3,5 %2,8 %2 015 00037 %
Yle yhteensä40,2 %37,5 %3 830 00070 %
MTV319,5 %21,7 %3 331 00061 %
Sub4,1 %4,5 %2 475 00046 %
AVA2,9 %2,9 %1 754 00032 %
MTV:n maksukanavat1,4 %1,5 %718 00013 %
MTV yhteensä27,9 %30,6 %3 757 00069 %
Nelonen7,1 %9,0 %3 016 00055 %
Jim2,2 %2,1 %1 752 00032 %
Liv2,0 %2,6 %1 843 00034 %
Hero0,6 %0,8 %755 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %14,6 %3 436 00063 %
TV52,8 %2,6 %2 038 00038 %
Kutonen2,3 %2,0 %1 554 00029 %
Frii2,7 %2,6 %1 302 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %172 0003 %
TLC2,2 %2,2 %1 209 00022 %
Warner Bros. Discovery10,6 %9,9 %2 842 00052 %
STAR Channel2,5 %2,3 %1 413 00026 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %1 322 00024 %
Disney Finland5,2 %4,2 %1 985 00037 %
Muut4,8 %4,3 %1 800 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 481 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.