Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 549 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,5 %25,7 %3 446 00064 %
Yle TV213,4 %8,6 %3 662 00068 %
Yle Teema&Fem4,4 %4,3 %2 461 00046 %
Yle yhteensä42,3 %38,6 %4 136 00077 %
MTV312,1 %17,0 %3 393 00063 %
Sub4,9 %5,6 %2 726 00051 %
AVA2,7 %2,1 %1 796 00033 %
C More Total0,8 %1,0 %579 00011 %
MTV yhteensä20,6 %25,7 %3 889 00072 %
Nelonen8,4 %9,2 %3 277 00061 %
Jim2,4 %2,6 %2 119 00039 %
Liv2,0 %2,2 %1 998 00037 %
Hero0,5 %0,7 %723 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %14,7 %3 624 00067 %
TV56,4 %5,8 %2 672 00050 %
Kutonen2,9 %2,3 %1 911 00035 %
Frii2,6 %2,7 %1 467 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %57 0001 %
TLC1,5 %1,4 %1 255 00023 %
Warner Bros. Discovery13,4 %12,3 %3 195 00059 %
STAR Channel2,1 %2,0 %1 552 00029 %
National Geographic Channel3,1 %2,4 %1 430 00027 %
Disney Finland5,2 %4,4 %2 121 00039 %
Muut5,5 %4,7 %1 947 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 549 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.