Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 201 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,0 %25,9 %3 277 00065 %
Yle TV212,2 %8,3 %3 353 00067 %
Yle Teema&Fem4,5 %4,3 %2 375 00047 %
Yle yhteensä41,7 %38,5 %3 807 00076 %
MTV312,3 %17,1 %3 217 00064 %
Sub5,0 %5,6 %2 618 00052 %
AVA2,8 %2,1 %1 783 00036 %
C More Total0,8 %1,0 %564 00011 %
MTV yhteensä20,9 %25,8 %3 674 00073 %
Nelonen8,3 %9,2 %3 084 00062 %
Jim2,5 %2,6 %2 042 00041 %
Liv2,0 %2,2 %1 946 00039 %
Hero0,5 %0,7 %714 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %14,7 %3 394 00068 %
TV56,4 %5,7 %2 572 00051 %
Kutonen2,9 %2,3 %1 854 00037 %
Frii2,6 %2,8 %1 460 00029 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %53 0001 %
TLC1,5 %1,4 %1 235 00025 %
Warner Bros. Discovery13,6 %12,3 %3 058 00061 %
STAR Channel2,2 %2,0 %1 511 00030 %
National Geographic Channel3,2 %2,5 %1 396 00028 %
Disney Finland5,3 %4,5 %2 060 00041 %
Muut5,5 %4,7 %1 834 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 201 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.