Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 212 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %27,5 %3 119 00062 %
Yle TV211,3 %7,4 %3 024 00060 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,5 %1 953 00039 %
Yle yhteensä40,5 %37,3 %3 652 00073 %
MTV319,8 %21,8 %3 201 00064 %
Sub4,4 %4,9 %2 348 00047 %
AVA2,8 %2,6 %1 560 00031 %
C More Total1,5 %1,6 %824 00016 %
MTV yhteensä28,4 %30,9 %3 622 00072 %
Nelonen7,6 %9,9 %2 786 00056 %
Jim2,3 %2,3 %1 862 00037 %
Liv1,4 %1,4 %1 560 00031 %
Hero0,5 %0,6 %654 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %14,2 %3 178 00063 %
TV53,3 %3,3 %2 102 00042 %
Kutonen2,4 %2,3 %1 611 00032 %
Frii3,0 %3,1 %1 215 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %54 0001 %
TLC1,7 %1,5 %1 040 00021 %
Warner Bros. Discovery10,6 %10,4 %2 679 00053 %
STAR Channel2,3 %2,3 %1 365 00027 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 280 00026 %
Disney Finland4,8 %4,0 %1 930 00039 %
Muut4,7 %4,2 %1 712 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 212 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.