Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2024
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 718 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 694 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,2 %35,7 %672 00094 %
Yle TV210,5 %6,6 %577 00080 %
Yle Teema&Fem4,4 %3,5 %511 00071 %
Yle yhteensä49,1 %45,9 %685 00095 %
MTV323,0 %24,3 %652 00091 %
Sub2,2 %2,4 %392 00055 %
AVA3,5 %3,2 %339 00047 %
C More Total0,7 %0,3 %124 00017 %
MTV yhteensä29,4 %30,2 %660 00092 %
Nelonen6,9 %9,1 %543 00076 %
Jim1,5 %1,2 %333 00046 %
Liv1,4 %1,4 %366 00051 %
Hero0,3 %0,3 %111 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,0 %11,9 %582 00081 %
TV52,1 %1,9 %394 00055 %
Kutonen0,7 %0,9 %281 00039 %
Frii2,5 %2,8 %266 00037 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %00 %
TLC2,1 %2,0 %239 00033 %
Warner Bros. Discovery7,5 %7,7 %479 00067 %
STAR Channel0,7 %0,6 %217 00030 %
National Geographic Channel1,2 %1,1 %224 00031 %
Disney Finland1,9 %1,6 %335 00047 %
Muut2,3 %2,8 %260 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %694 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.