Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2024
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 430 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 166 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,2 %14,0 %602 00042 %
Yle TV212,2 %7,8 %702 00049 %
Yle Teema&Fem1,9 %2,0 %281 00020 %
Yle yhteensä25,3 %23,9 %893 00062 %
MTV318,5 %19,6 %695 00049 %
Sub6,1 %6,6 %540 00038 %
AVA2,5 %2,4 %273 00019 %
C More Total2,7 %3,3 %222 00015 %
MTV yhteensä29,8 %31,8 %902 00063 %
Nelonen9,3 %12,5 %635 00044 %
Jim3,4 %3,7 %417 00029 %
Liv2,0 %1,8 %307 00021 %
Hero0,7 %0,9 %150 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %18,9 %799 00056 %
TV54,1 %4,0 %426 00030 %
Kutonen3,7 %4,0 %313 00022 %
Frii4,3 %3,5 %196 00014 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %16 0001 %
TLC3,0 %2,8 %205 00014 %
Warner Bros. Discovery15,1 %14,5 %631 00044 %
STAR Channel6,1 %5,3 %370 00026 %
National Geographic Channel2,3 %1,8 %231 00016 %
Disney Finland8,4 %7,2 %479 00033 %
Muut7,2 %5,3 %411 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 166 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.