Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2024
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 151 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %27,8 %1 628 00064 %
Yle TV210,5 %7,0 %1 541 00061 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,7 %1 023 00040 %
Yle yhteensä40,6 %37,5 %1 902 00075 %
MTV322,3 %23,5 %1 650 00065 %
Sub3,0 %3,3 %1 119 00044 %
AVA3,5 %3,3 %845 00033 %
C More Total1,1 %1,0 %372 00015 %
MTV yhteensä30,0 %31,1 %1 837 00072 %
Nelonen8,3 %11,1 %1 473 00058 %
Jim1,9 %1,8 %856 00034 %
Liv1,8 %1,8 %852 00034 %
Hero0,5 %0,5 %310 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %15,3 %1 651 00065 %
TV53,3 %3,1 %1 026 00040 %
Kutonen1,2 %1,3 %702 00028 %
Frii3,8 %3,8 %659 00026 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %12 0000 %
TLC2,6 %2,3 %570 00022 %
Warner Bros. Discovery10,9 %10,6 %1 342 00053 %
STAR Channel1,7 %1,7 %621 00024 %
National Geographic Channel1,2 %1,0 %545 00021 %
Disney Finland2,9 %2,7 %889 00035 %
Muut3,7 %3,5 %810 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 151 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.