Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 279 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,5 %22,8 %1 093 00080 %
Yle TV29,7 %7,2 %1 020 00074 %
Yle Teema&Fem2,4 %2,0 %723 00053 %
Yle yhteensä33,6 %32,0 %1 199 00087 %
MTV319,7 %21,2 %1 091 00080 %
Sub5,2 %5,6 %837 00061 %
AVA2,8 %2,6 %599 00044 %
C More Total1,7 %1,8 %274 00020 %
MTV yhteensä29,4 %31,3 %1 182 00086 %
Nelonen8,4 %10,6 %956 00070 %
Jim2,4 %2,6 %672 00049 %
Liv1,6 %1,6 %567 00041 %
Hero0,6 %0,6 %223 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %15,4 %1 082 00079 %
TV54,6 %4,3 %824 00060 %
Kutonen3,2 %2,8 %622 00045 %
Frii3,7 %3,8 %490 00036 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %27 0002 %
TLC1,6 %1,4 %365 00027 %
Warner Bros. Discovery13,5 %12,5 %956 00070 %
STAR Channel2,4 %2,6 %473 00034 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %493 00036 %
Disney Finland5,1 %4,5 %678 00049 %
Muut6,3 %5,4 %609 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 279 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.