Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 311 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %27,6 %1 676 00061 %
Yle TV211,1 %7,1 %1 676 00061 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,7 %1 048 00038 %
Yle yhteensä40,8 %37,4 %2 049 00075 %
MTV322,0 %23,3 %1 704 00062 %
Sub3,0 %3,3 %1 150 00042 %
AVA3,5 %3,3 %854 00031 %
C More Total1,1 %1,0 %386 00014 %
MTV yhteensä29,7 %31,0 %1 912 00070 %
Nelonen8,3 %11,2 %1 540 00056 %
Jim1,9 %1,9 %873 00032 %
Liv1,8 %1,8 %869 00032 %
Hero0,4 %0,5 %313 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %15,4 %1 723 00063 %
TV53,3 %3,1 %1 048 00038 %
Kutonen1,2 %1,3 %713 00026 %
Frii3,8 %3,8 %673 00025 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %12 0000 %
TLC2,6 %2,4 %581 00021 %
Warner Bros. Discovery10,9 %10,6 %1 379 00051 %
STAR Channel1,7 %1,8 %639 00023 %
National Geographic Channel1,2 %1,0 %552 00020 %
Disney Finland3,0 %2,8 %911 00033 %
Muut3,7 %3,5 %877 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 311 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.