Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 287 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,5 %25,1 %1 697 00062 %
Yle TV213,4 %9,9 %1 626 00060 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,2 %1 044 00038 %
Yle yhteensä41,9 %38,1 %2 044 00075 %
MTV320,8 %22,0 %1 690 00062 %
Sub3,0 %3,2 %1 127 00041 %
AVA3,6 %3,5 %831 00030 %
C More Total1,9 %1,5 %430 00016 %
MTV yhteensä29,3 %30,2 %1 873 00069 %
Nelonen8,1 %11,4 %1 506 00055 %
Jim1,7 %1,7 %817 00030 %
Liv1,9 %2,0 %891 00033 %
Hero0,4 %0,5 %329 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %15,6 %1 683 00062 %
TV53,0 %2,5 %937 00034 %
Kutonen1,3 %1,3 %676 00025 %
Frii3,3 %3,5 %571 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %32 0001 %
TLC2,7 %2,4 %610 00022 %
Warner Bros. Discovery10,5 %10,0 %1 371 00050 %
STAR Channel1,9 %1,9 %662 00024 %
National Geographic Channel1,4 %1,1 %584 00021 %
Disney Finland3,2 %3,0 %955 00035 %
Muut4,0 %4,2 %839 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 287 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.