Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2024
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 560 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,2 %10,7 %352 00051 %
Yle TV214,4 %10,5 %335 00048 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,4 %149 00022 %
Yle yhteensä27,1 %23,7 %467 00068 %
MTV319,5 %21,3 %327 00047 %
Sub4,9 %3,8 %238 00034 %
AVA4,0 %3,5 %138 00020 %
C More Total2,1 %2,0 %87 00013 %
MTV yhteensä30,5 %30,6 %410 00059 %
Nelonen9,4 %14,2 %307 00044 %
Jim2,0 %2,2 %157 00023 %
Liv2,8 %2,9 %199 00029 %
Hero0,6 %0,6 %62 0009 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %19,9 %382 00055 %
TV54,3 %3,2 %159 00023 %
Kutonen3,1 %3,7 %120 00017 %
Frii4,8 %3,6 %108 00016 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %5 0001 %
TLC5,2 %4,1 %127 00018 %
Warner Bros. Discovery17,4 %14,8 %286 00041 %
STAR Channel5,6 %5,9 %158 00023 %
National Geographic Channel1,6 %1,6 %89 00013 %
Disney Finland7,2 %7,5 %212 00031 %
Muut3,8 %4,5 %192 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %560 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.