Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 168 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,4 %24,1 %3 116 00062 %
Yle TV213,9 %11,2 %3 004 00060 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,9 %1 932 00039 %
Yle yhteensä41,6 %38,2 %3 656 00073 %
MTV318,4 %20,4 %3 192 00064 %
Sub4,0 %4,3 %2 282 00046 %
AVA2,8 %2,7 %1 506 00030 %
C More Total2,2 %2,2 %910 00018 %
MTV yhteensä27,4 %29,6 %3 561 00071 %
Nelonen7,2 %10,1 %2 758 00055 %
Jim2,1 %2,3 %1 730 00035 %
Liv1,6 %1,7 %1 656 00033 %
Hero0,5 %0,5 %665 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %14,5 %3 135 00063 %
TV54,1 %3,9 %1 973 00039 %
Kutonen2,4 %2,1 %1 534 00031 %
Frii2,6 %2,7 %1 088 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %74 0001 %
TLC1,7 %1,5 %1 063 00021 %
Warner Bros. Discovery11,4 %10,6 %2 663 00053 %
STAR Channel2,3 %2,3 %1 355 00027 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %1 283 00026 %
Disney Finland4,7 %3,8 %1 945 00039 %
Muut4,7 %4,8 %1 692 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 168 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.