Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 352 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,5 %35,3 %3 770 00075 %
Yle TV214,7 %10,1 %3 075 00061 %
Yle Teema&Fem4,8 %2,7 %2 471 00049 %
Yle yhteensä50,0 %48,1 %4 006 00080 %
MTV316,0 %18,6 %3 257 00065 %
Sub3,4 %3,9 %2 422 00048 %
AVA2,2 %2,0 %1 504 00030 %
C More Total1,3 %1,3 %844 00017 %
MTV yhteensä23,0 %25,8 %3 664 00073 %
Nelonen5,7 %7,0 %2 679 00053 %
Jim2,0 %2,0 %1 775 00035 %
Liv1,6 %1,6 %1 723 00034 %
Hero0,4 %0,5 %687 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,6 %11,2 %3 108 00062 %
TV53,0 %2,9 %1 967 00039 %
Kutonen2,4 %2,1 %1 653 00033 %
Frii2,4 %2,2 %1 189 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %68 0001 %
TLC1,6 %1,3 %1 032 00021 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,7 %2 722 00054 %
STAR Channel2,3 %2,2 %1 378 00027 %
National Geographic Channel2,2 %1,5 %1 262 00025 %
Disney Finland4,5 %3,7 %1 945 00039 %
Muut3,9 %3,1 %1 558 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 352 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.