Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2024
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 718 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 714 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 99 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,7 %39,4 %714 00099 %
Yle TV214,4 %9,2 %621 00086 %
Yle Teema&Fem6,2 %3,9 %566 00079 %
Yle yhteensä56,3 %52,5 %714 00099 %
MTV319,3 %22,4 %662 00092 %
Sub1,9 %2,2 %436 00061 %
AVA2,9 %2,4 %347 00048 %
C More Total0,8 %0,3 %138 00019 %
MTV yhteensä24,9 %27,3 %674 00094 %
Nelonen5,2 %6,7 %560 00078 %
Jim1,2 %1,1 %370 00051 %
Liv1,6 %1,9 %385 00054 %
Hero0,2 %0,2 %133 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,2 %9,9 %607 00085 %
TV51,9 %1,6 %384 00053 %
Kutonen0,9 %0,9 %258 00036 %
Frii2,3 %2,2 %233 00032 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %00 %
TLC2,0 %1,9 %220 00031 %
Warner Bros. Discovery7,0 %6,6 %475 00066 %
STAR Channel0,6 %0,6 %222 00031 %
National Geographic Channel1,0 %0,8 %226 00031 %
Disney Finland1,6 %1,3 %314 00044 %
Muut2,5 %2,5 %309 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %714 00099 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.