Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10–24-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 924 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 577 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 62 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 3 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,8 %46,4 %363 00039 %
Yle TV215,3 %8,1 %259 00028 %
Yle Teema&Fem4,5 %0,6 %144 00016 %
Yle yhteensä53,5 %55,2 %448 00048 %
MTV312,8 %13,3 %268 00029 %
Sub4,2 %4,0 %181 00020 %
AVA0,8 %0,6 %45 0005 %
C More Total3,2 %3,7 %74 0008 %
MTV yhteensä21,1 %21,7 %374 00041 %
Nelonen8,0 %8,4 %203 00022 %
Jim1,5 %1,3 %85 0009 %
Liv1,2 %1,1 %84 0009 %
Hero0,6 %0,3 %34 0004 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %11,1 %254 00027 %
TV53,3 %3,3 %102 00011 %
Kutonen1,0 %0,6 %97 00011 %
Frii0,5 %0,3 %36 0004 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %00 %
TLC0,6 %0,5 %55 0006 %
Warner Bros. Discovery5,5 %4,7 %184 00020 %
STAR Channel4,9 %5,6 %101 00011 %
National Geographic Channel1,0 %0,8 %54 0006 %
Disney Finland5,9 %6,3 %140 00015 %
Muut4,4 %3,1 %102 00011 %
Yhteensä100,0 %100,0 %577 00062 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.