Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 691 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,3 %35,5 %3 968 00074 %
Yle TV215,1 %10,2 %3 324 00062 %
Yle Teema&Fem4,8 %2,7 %2 639 00049 %
Yle yhteensä50,2 %48,3 %4 313 00080 %
MTV315,8 %18,4 %3 405 00063 %
Sub3,4 %3,9 %2 506 00046 %
AVA2,2 %1,9 %1 530 00028 %
C More Total1,3 %1,3 %867 00016 %
MTV yhteensä22,8 %25,6 %3 843 00071 %
Nelonen5,8 %7,0 %2 833 00053 %
Jim1,9 %2,1 %1 818 00034 %
Liv1,6 %1,6 %1 747 00032 %
Hero0,4 %0,5 %687 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,8 %11,2 %3 269 00061 %
TV53,0 %2,9 %2 029 00038 %
Kutonen2,3 %2,1 %1 699 00032 %
Frii2,3 %2,2 %1 201 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %68 0001 %
TLC1,6 %1,3 %1 044 00019 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,7 %2 828 00052 %
STAR Channel2,3 %2,2 %1 416 00026 %
National Geographic Channel2,2 %1,5 %1 285 00024 %
Disney Finland4,5 %3,7 %1 998 00037 %
Muut3,9 %3,1 %1 645 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 691 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.