Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 530 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,9 %24,6 %3 185 00059 %
Yle TV216,0 %9,5 %3 178 00059 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,2 %2 083 00039 %
Yle yhteensä42,6 %36,3 %3 879 00072 %
MTV318,9 %22,0 %3 348 00062 %
Sub3,6 %3,6 %2 300 00043 %
AVA2,6 %2,7 %1 577 00029 %
C More Total1,9 %2,3 %886 00016 %
MTV yhteensä26,9 %30,6 %3 787 00070 %
Nelonen7,5 %10,8 %2 988 00055 %
Jim1,9 %2,0 %1 671 00031 %
Liv1,5 %1,6 %1 618 00030 %
Hero0,5 %0,6 %656 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %14,9 %3 325 00062 %
TV52,7 %2,9 %1 859 00034 %
Kutonen3,0 %2,9 %1 510 00028 %
Frii2,6 %2,8 %1 167 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %47 0001 %
TLC1,8 %1,6 %1 100 00020 %
Warner Bros. Discovery10,6 %10,6 %2 609 00048 %
STAR Channel2,2 %2,1 %1 331 00025 %
National Geographic Channel2,7 %2,1 %1 205 00022 %
Disney Finland4,9 %4,3 %1 826 00034 %
Muut4,7 %4,8 %1 729 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 530 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.