Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 230 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,2 %24,7 %3 094 00062 %
Yle TV215,7 %9,5 %2 959 00059 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,1 %1 969 00039 %
Yle yhteensä42,5 %36,3 %3 622 00072 %
MTV319,1 %22,1 %3 241 00065 %
Sub3,7 %3,6 %2 210 00044 %
AVA2,6 %2,7 %1 564 00031 %
C More Total1,8 %2,3 %860 00017 %
MTV yhteensä27,1 %30,7 %3 611 00072 %
Nelonen7,4 %10,7 %2 832 00056 %
Jim1,9 %2,0 %1 618 00032 %
Liv1,5 %1,6 %1 593 00032 %
Hero0,5 %0,6 %653 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %14,8 %3 155 00063 %
TV52,7 %2,9 %1 823 00036 %
Kutonen3,0 %2,9 %1 488 00030 %
Frii2,6 %2,8 %1 156 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %47 0001 %
TLC1,8 %1,5 %1 083 00022 %
Warner Bros. Discovery10,6 %10,6 %2 547 00051 %
STAR Channel2,2 %2,1 %1 300 00026 %
National Geographic Channel2,7 %2,2 %1 196 00024 %
Disney Finland4,9 %4,2 %1 793 00036 %
Muut4,6 %4,7 %1 638 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 230 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.