Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2024
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 683 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 650 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV119,1 %20,5 %549 00080 %
Yle TV212,5 %7,9 %471 00069 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,5 %331 00048 %
Yle yhteensä33,4 %29,9 %597 00087 %
MTV321,4 %22,7 %529 00077 %
Sub3,1 %3,0 %378 00055 %
AVA3,9 %3,7 %293 00043 %
C More Total1,8 %2,1 %150 00022 %
MTV yhteensä30,1 %31,5 %583 00085 %
Nelonen10,3 %15,3 %482 00071 %
Jim1,7 %1,7 %266 00039 %
Liv2,5 %2,2 %292 00043 %
Hero0,8 %0,9 %121 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %20,1 %533 00078 %
TV53,9 %3,3 %329 00048 %
Kutonen2,4 %1,6 %232 00034 %
Frii4,1 %4,3 %228 00033 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %4 0001 %
TLC3,0 %2,4 %206 00030 %
Warner Bros. Discovery13,9 %12,0 %431 00063 %
STAR Channel1,8 %2,1 %202 00030 %
National Geographic Channel1,9 %2,0 %211 00031 %
Disney Finland3,7 %4,1 %296 00043 %
Muut4,4 %3,5 %229 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %650 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.