Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 188 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,7 %24,0 %1 517 00057 %
Yle TV217,1 %10,5 %1 570 00059 %
Yle Teema&Fem2,1 %1,9 %994 00037 %
Yle yhteensä43,0 %36,4 %1 873 00070 %
MTV316,0 %19,5 %1 629 00061 %
Sub4,7 %4,5 %1 197 00045 %
AVA1,9 %2,0 %698 00026 %
C More Total2,4 %3,5 %482 00018 %
MTV yhteensä25,0 %29,5 %1 853 00070 %
Nelonen6,9 %9,2 %1 452 00054 %
Jim2,2 %2,3 %843 00032 %
Liv1,1 %1,1 %734 00028 %
Hero0,4 %0,5 %295 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %13,2 %1 613 00061 %
TV52,8 %3,4 %950 00036 %
Kutonen4,3 %4,3 %879 00033 %
Frii1,9 %2,1 %532 00020 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %34 0001 %
TLC0,8 %0,7 %490 00018 %
Warner Bros. Discovery10,5 %11,1 %1 288 00048 %
STAR Channel2,9 %2,9 %715 00027 %
National Geographic Channel3,8 %2,7 %684 00026 %
Disney Finland6,7 %5,7 %980 00037 %
Muut5,8 %6,4 %900 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 188 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.