Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 274 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %33,1 %1 914 00072 %
Yle TV216,8 %12,2 %1 606 00060 %
Yle Teema&Fem4,2 %2,5 %1 247 00047 %
Yle yhteensä50,1 %47,8 %2 081 00078 %
MTV313,4 %16,4 %1 625 00061 %
Sub4,4 %5,0 %1 327 00050 %
AVA1,7 %1,5 %714 00027 %
C More Total1,3 %1,6 %433 00016 %
MTV yhteensä20,8 %24,6 %1 858 00070 %
Nelonen5,3 %6,3 %1 337 00050 %
Jim2,4 %2,6 %939 00035 %
Liv1,2 %1,2 %802 00030 %
Hero0,4 %0,5 %340 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,4 %10,6 %1 570 00059 %
TV53,1 %3,3 %1 006 00038 %
Kutonen3,5 %3,1 %963 00036 %
Frii1,8 %1,7 %586 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %50 0002 %
TLC0,7 %0,5 %445 00017 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,0 %1 401 00053 %
STAR Channel3,0 %2,9 %727 00027 %
National Geographic Channel3,2 %2,1 %692 00026 %
Disney Finland6,1 %4,9 %1 040 00039 %
Muut4,7 %3,9 %843 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 274 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.