Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2024
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 683 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 647 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,2 %31,9 %591 00086 %
Yle TV211,0 %8,1 %471 00069 %
Yle Teema&Fem4,5 %2,2 %417 00061 %
Yle yhteensä41,7 %42,2 %616 00090 %
MTV318,0 %19,8 %547 00080 %
Sub3,2 %3,6 %383 00056 %
AVA2,9 %2,3 %287 00042 %
C More Total1,7 %1,7 %169 00025 %
MTV yhteensä25,8 %27,3 %598 00088 %
Nelonen7,8 %9,4 %455 00067 %
Jim2,0 %2,4 %299 00044 %
Liv2,4 %2,3 %335 00049 %
Hero0,7 %0,9 %129 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %14,9 %522 00076 %
TV54,2 %3,3 %356 00052 %
Kutonen1,6 %1,4 %274 00040 %
Frii3,6 %3,2 %235 00034 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %7 0001 %
TLC2,9 %2,0 %206 00030 %
Warner Bros. Discovery12,6 %10,0 %496 00073 %
STAR Channel2,0 %2,0 %238 00035 %
National Geographic Channel1,7 %1,4 %254 00037 %
Disney Finland3,7 %3,4 %358 00052 %
Muut4,0 %2,6 %234 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %647 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.