Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 417 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,6 %37,5 %2 054 00075 %
Yle TV213,4 %8,4 %1 718 00063 %
Yle Teema&Fem5,4 %2,9 %1 391 00051 %
Yle yhteensä50,3 %48,8 %2 232 00082 %
MTV318,1 %20,2 %1 780 00065 %
Sub2,5 %2,8 %1 180 00043 %
AVA2,7 %2,3 %816 00030 %
C More Total1,3 %1,0 %434 00016 %
MTV yhteensä24,6 %26,4 %1 984 00073 %
Nelonen6,3 %7,7 %1 496 00055 %
Jim1,5 %1,5 %879 00032 %
Liv1,9 %2,0 %946 00035 %
Hero0,4 %0,5 %347 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,1 %11,7 %1 699 00062 %
TV52,9 %2,5 %1 023 00038 %
Kutonen1,2 %1,2 %737 00027 %
Frii2,8 %2,6 %615 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %18 0001 %
TLC2,5 %2,1 %598 00022 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,4 %1 427 00052 %
STAR Channel1,7 %1,6 %689 00025 %
National Geographic Channel1,3 %1,0 %592 00022 %
Disney Finland3,0 %2,6 %958 00035 %
Muut3,0 %2,4 %801 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 417 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.