Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 100 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %33,0 %1 799 00073 %
Yle TV216,6 %12,2 %1 480 00060 %
Yle Teema&Fem4,2 %2,4 %1 164 00047 %
Yle yhteensä49,9 %47,6 %1 923 00078 %
MTV313,5 %16,6 %1 551 00063 %
Sub4,4 %5,1 %1 267 00051 %
AVA1,7 %1,6 %701 00028 %
C More Total1,3 %1,6 %417 00017 %
MTV yhteensä21,0 %24,9 %1 766 00071 %
Nelonen5,1 %6,2 %1 251 00051 %
Jim2,4 %2,6 %912 00037 %
Liv1,2 %1,2 %781 00032 %
Hero0,4 %0,5 %340 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,2 %10,5 %1 476 00060 %
TV53,1 %3,3 %963 00039 %
Kutonen3,5 %3,2 %939 00038 %
Frii1,8 %1,7 %578 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %50 0002 %
TLC0,7 %0,5 %440 00018 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,0 %1 337 00054 %
STAR Channel3,0 %2,9 %702 00028 %
National Geographic Channel3,2 %2,1 %673 00027 %
Disney Finland6,2 %5,0 %1 004 00041 %
Muut4,7 %3,9 %793 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 100 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.