Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2024
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 252 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,7 %37,3 %1 971 00078 %
Yle TV213,0 %8,4 %1 595 00063 %
Yle Teema&Fem5,4 %2,9 %1 307 00051 %
Yle yhteensä50,1 %48,6 %2 083 00082 %
MTV318,3 %20,4 %1 707 00067 %
Sub2,5 %2,8 %1 155 00045 %
AVA2,8 %2,3 %803 00032 %
C More Total1,3 %1,0 %428 00017 %
MTV yhteensä24,9 %26,5 %1 898 00075 %
Nelonen6,2 %7,7 %1 429 00056 %
Jim1,5 %1,5 %863 00034 %
Liv1,9 %2,0 %942 00037 %
Hero0,4 %0,5 %347 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,1 %11,7 %1 632 00064 %
TV52,9 %2,5 %1 004 00040 %
Kutonen1,3 %1,2 %714 00028 %
Frii2,9 %2,6 %611 00024 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %18 0001 %
TLC2,4 %2,0 %592 00023 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,4 %1 386 00055 %
STAR Channel1,7 %1,6 %676 00027 %
National Geographic Channel1,3 %1,0 %589 00023 %
Disney Finland3,0 %2,7 %942 00037 %
Muut3,1 %2,5 %765 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 252 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.