Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 278 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,7 %29,7 %1 177 00086 %
Yle TV213,1 %10,0 %983 00072 %
Yle Teema&Fem4,3 %2,3 %830 00061 %
Yle yhteensä43,0 %42,0 %1 224 00089 %
MTV315,6 %17,9 %1 071 00078 %
Sub3,9 %4,5 %827 00060 %
AVA2,3 %2,1 %574 00042 %
C More Total1,6 %1,8 %316 00023 %
MTV yhteensä23,4 %26,3 %1 177 00086 %
Nelonen7,0 %8,6 %916 00067 %
Jim2,5 %2,7 %660 00048 %
Liv1,9 %1,9 %634 00046 %
Hero0,6 %0,8 %241 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %13,9 %1 051 00077 %
TV54,1 %3,7 %703 00051 %
Kutonen3,2 %2,8 %638 00047 %
Frii2,7 %2,4 %458 00033 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %28 0002 %
TLC1,8 %1,1 %382 00028 %
Warner Bros. Discovery12,4 %10,4 %971 00071 %
STAR Channel2,5 %2,6 %494 00036 %
National Geographic Channel2,5 %2,0 %534 00039 %
Disney Finland5,0 %4,5 %747 00055 %
Muut4,9 %3,5 %494 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 278 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.