Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2024
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 570 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 557 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 43 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,6 %37,0 %551 00097 %
Yle TV219,0 %14,6 %510 00090 %
Yle Teema&Fem4,6 %3,1 %464 00081 %
Yle yhteensä57,3 %54,7 %557 00098 %
MTV313,8 %17,9 %528 00093 %
Sub3,6 %4,5 %408 00072 %
AVA1,9 %1,7 %297 00052 %
C More Total0,8 %0,8 %140 00025 %
MTV yhteensä20,2 %24,9 %539 00095 %
Nelonen4,2 %4,9 %412 00072 %
Jim2,1 %2,1 %325 00057 %
Liv1,1 %1,1 %302 00053 %
Hero0,3 %0,4 %125 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä7,7 %8,5 %470 00082 %
TV52,0 %2,0 %321 00056 %
Kutonen2,9 %2,8 %340 00060 %
Frii1,6 %1,5 %229 00040 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %15 0003 %
TLC0,7 %0,3 %172 00030 %
Warner Bros. Discovery7,5 %7,0 %432 00076 %
STAR Channel1,2 %0,9 %211 00037 %
National Geographic Channel3,3 %1,9 %263 00046 %
Disney Finland4,5 %2,8 %316 00055 %
Muut3,5 %2,7 %289 00051 %
Yhteensä100,0 %100,0 %557 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.