Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2024
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 570 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 551 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,5 %30,1 %539 00095 %
Yle TV215,3 %12,4 %514 00090 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,3 %418 00073 %
Yle yhteensä49,1 %45,7 %548 00096 %
MTV315,2 %19,5 %527 00092 %
Sub4,7 %5,4 %404 00071 %
AVA2,1 %2,1 %275 00048 %
C More Total1,7 %1,7 %142 00025 %
MTV yhteensä23,8 %28,7 %534 00094 %
Nelonen5,2 %6,8 %426 00075 %
Jim2,2 %2,4 %335 00059 %
Liv1,1 %0,8 %284 00050 %
Hero0,4 %0,6 %139 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,9 %10,6 %463 00081 %
TV54,9 %5,4 %383 00067 %
Kutonen2,6 %1,6 %323 00057 %
Frii1,7 %1,8 %226 00040 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %16 0003 %
TLC0,6 %0,4 %183 00032 %
Warner Bros. Discovery10,6 %9,7 %439 00077 %
STAR Channel1,3 %1,1 %217 00038 %
National Geographic Channel3,6 %1,7 %287 00050 %
Disney Finland4,9 %2,8 %332 00058 %
Muut4,1 %4,0 %273 00048 %
Yhteensä100,0 %100,0 %551 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.