Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 204 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,5 %22,7 %1 535 00058 %
Yle TV215,5 %12,9 %1 630 00061 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,7 %927 00035 %
Yle yhteensä41,7 %38,3 %1 887 00071 %
MTV315,7 %18,6 %1 632 00061 %
Sub5,1 %5,5 %1 264 00047 %
AVA1,9 %1,8 %690 00026 %
C More Total2,6 %3,1 %515 00019 %
MTV yhteensä25,3 %28,9 %1 868 00070 %
Nelonen6,5 %8,7 %1 392 00052 %
Jim2,6 %2,9 %957 00036 %
Liv1,2 %1,3 %785 00029 %
Hero0,5 %0,6 %343 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,8 %13,5 %1 605 00060 %
TV55,2 %5,3 %1 091 00041 %
Kutonen3,5 %3,0 %888 00033 %
Frii1,8 %1,7 %530 00020 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %42 0002 %
TLC0,8 %0,6 %465 00017 %
Warner Bros. Discovery12,1 %11,3 %1 390 00052 %
STAR Channel2,7 %2,6 %729 00027 %
National Geographic Channel3,5 %2,1 %722 00027 %
Disney Finland6,2 %4,8 %1 042 00039 %
Muut5,5 %5,5 %956 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 204 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.