Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2024
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 718 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 702 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,3 %31,4 %692 00096 %
Yle TV213,2 %9,9 %586 00082 %
Yle Teema&Fem5,0 %3,8 %535 00074 %
Yle yhteensä49,5 %45,2 %695 00097 %
MTV321,1 %22,4 %651 00091 %
Sub2,1 %2,5 %410 00057 %
AVA3,4 %3,6 %338 00047 %
C More Total1,3 %0,6 %142 00020 %
MTV yhteensä28,0 %29,1 %660 00092 %
Nelonen6,7 %9,2 %558 00078 %
Jim1,3 %1,4 %329 00046 %
Liv1,5 %1,5 %360 00050 %
Hero0,3 %0,3 %126 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,7 %12,4 %592 00082 %
TV52,5 %2,2 %400 00056 %
Kutonen0,6 %0,6 %267 00037 %
Frii2,6 %2,9 %258 00036 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %15 0002 %
TLC2,2 %2,3 %260 00036 %
Warner Bros. Discovery8,0 %8,1 %518 00072 %
STAR Channel0,9 %0,9 %227 00032 %
National Geographic Channel1,3 %0,9 %253 00035 %
Disney Finland2,2 %1,8 %350 00049 %
Muut3,4 %3,9 %295 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %702 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.