Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2024
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 122 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,9 %25,2 %1 649 00065 %
Yle TV213,0 %9,7 %1 504 00059 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,1 %1 026 00040 %
Yle yhteensä41,7 %38,1 %1 912 00075 %
MTV320,9 %22,1 %1 631 00064 %
Sub3,0 %3,1 %1 083 00043 %
AVA3,7 %3,5 %824 00032 %
C More Total1,8 %1,4 %416 00016 %
MTV yhteensä29,4 %30,1 %1 800 00071 %
Nelonen8,1 %11,4 %1 448 00057 %
Jim1,7 %1,7 %804 00032 %
Liv1,9 %2,0 %888 00035 %
Hero0,4 %0,5 %329 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %15,6 %1 625 00064 %
TV53,0 %2,5 %914 00036 %
Kutonen1,3 %1,3 %662 00026 %
Frii3,3 %3,5 %564 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %32 0001 %
TLC2,7 %2,4 %603 00024 %
Warner Bros. Discovery10,6 %10,0 %1 323 00052 %
STAR Channel1,9 %1,9 %648 00025 %
National Geographic Channel1,4 %1,1 %577 00023 %
Disney Finland3,3 %3,0 %938 00037 %
Muut3,9 %4,1 %805 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 122 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.