Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 283 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,4 %20,7 %1 037 00076 %
Yle TV212,5 %10,8 %967 00071 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,6 %685 00050 %
Yle yhteensä35,5 %34,1 %1 172 00085 %
MTV318,1 %19,5 %1 086 00079 %
Sub4,3 %4,4 %825 00060 %
AVA3,0 %2,7 %586 00043 %
C More Total2,5 %2,6 %339 00025 %
MTV yhteensä27,9 %29,2 %1 193 00087 %
Nelonen8,0 %11,0 %930 00068 %
Jim2,9 %2,9 %649 00047 %
Liv1,7 %1,8 %608 00044 %
Hero0,5 %0,6 %238 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %16,3 %1 059 00077 %
TV54,6 %4,3 %696 00051 %
Kutonen3,3 %2,8 %593 00043 %
Frii3,1 %3,2 %377 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %32 0002 %
TLC1,6 %1,4 %379 00028 %
Warner Bros. Discovery13,6 %12,5 %931 00068 %
STAR Channel2,5 %2,3 %496 00036 %
National Geographic Channel2,8 %2,0 %482 00035 %
Disney Finland5,3 %4,3 %707 00052 %
Muut6,1 %5,3 %563 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 283 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.