Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 252 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,9 %30,8 %1 231 00096 %
Yle TV214,2 %11,0 %1 100 00085 %
Yle Teema&Fem4,2 %3,6 %953 00074 %
Yle yhteensä49,3 %45,4 %1 244 00097 %
MTV318,4 %21,1 %1 178 00091 %
Sub3,3 %3,8 %814 00063 %
AVA2,8 %2,9 %613 00048 %
C More Total1,5 %1,1 %284 00022 %
MTV yhteensä26,0 %28,9 %1 195 00093 %
Nelonen6,0 %8,1 %984 00076 %
Jim1,7 %1,9 %664 00052 %
Liv1,3 %1,2 %644 00050 %
Hero0,4 %0,4 %265 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,3 %11,6 %1 055 00082 %
TV53,6 %3,6 %783 00061 %
Kutonen1,5 %1,1 %591 00046 %
Frii2,2 %2,4 %484 00038 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %31 0002 %
TLC1,5 %1,4 %443 00034 %
Warner Bros. Discovery9,2 %8,8 %957 00074 %
STAR Channel1,1 %1,0 %444 00034 %
National Geographic Channel2,4 %1,2 %541 00042 %
Disney Finland3,5 %2,2 %682 00053 %
Muut3,7 %4,0 %568 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 252 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.