Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 270 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 99 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 42 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,7 %38,4 %1 265 00098 %
Yle TV216,5 %11,5 %1 131 00088 %
Yle Teema&Fem5,5 %3,5 %1 030 00080 %
Yle yhteensä56,7 %53,4 %1 270 00099 %
MTV316,7 %20,5 %1 190 00092 %
Sub2,7 %3,2 %844 00066 %
AVA2,4 %2,1 %645 00050 %
C More Total0,8 %0,5 %279 00022 %
MTV yhteensä22,7 %26,3 %1 213 00094 %
Nelonen4,8 %5,9 %972 00075 %
Jim1,6 %1,6 %695 00054 %
Liv1,4 %1,5 %687 00053 %
Hero0,2 %0,3 %259 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,0 %9,3 %1 077 00084 %
TV51,9 %1,8 %705 00055 %
Kutonen1,8 %1,7 %597 00046 %
Frii2,0 %1,9 %462 00036 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %15 0001 %
TLC1,4 %1,2 %393 00030 %
Warner Bros. Discovery7,3 %6,8 %907 00070 %
STAR Channel0,9 %0,7 %433 00034 %
National Geographic Channel2,1 %1,2 %489 00038 %
Disney Finland2,9 %2,0 %630 00049 %
Muut3,0 %2,6 %597 00046 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 270 00099 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.