Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2024
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 739 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 624 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,1 %31,7 %489 00066 %
Yle TV211,9 %7,1 %359 00048 %
Yle Teema&Fem3,3 %1,1 %222 00030 %
Yle yhteensä38,3 %39,9 %545 00074 %
MTV314,1 %14,7 %386 00052 %
Sub6,6 %6,0 %316 00043 %
AVA0,9 %0,9 %108 00015 %
C More Total1,8 %2,4 %95 00013 %
MTV yhteensä23,3 %24,0 %477 00064 %
Nelonen5,5 %6,1 %297 00040 %
Jim2,8 %3,2 %185 00025 %
Liv1,1 %1,3 %149 00020 %
Hero0,7 %0,6 %89 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,1 %11,3 %377 00051 %
TV54,9 %4,9 %248 00033 %
Kutonen3,3 %3,0 %192 00026 %
Frii2,8 %3,0 %111 00015 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %13 0002 %
TLC1,3 %1,2 %79 00011 %
Warner Bros. Discovery12,3 %12,4 %351 00047 %
STAR Channel7,6 %6,2 %183 00025 %
National Geographic Channel3,0 %1,9 %97 00013 %
Disney Finland10,6 %8,1 %220 00030 %
Muut6,2 %5,5 %187 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %624 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.