Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 256 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,7 %31,6 %1 231 00096 %
Yle TV217,3 %10,0 %1 116 00087 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,9 %897 00070 %
Yle yhteensä51,1 %44,4 %1 243 00096 %
MTV319,3 %23,2 %1 186 00092 %
Sub2,7 %2,7 %763 00059 %
AVA2,7 %2,9 %694 00054 %
C More Total1,1 %1,3 %265 00021 %
MTV yhteensä25,9 %30,0 %1 201 00093 %
Nelonen5,7 %8,1 %1 016 00079 %
Jim1,3 %1,2 %655 00051 %
Liv1,3 %1,4 %649 00050 %
Hero0,4 %0,5 %291 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,6 %11,2 %1 071 00083 %
TV51,9 %2,1 %694 00054 %
Kutonen2,5 %2,7 %566 00044 %
Frii2,3 %2,6 %475 00037 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %13 0001 %
TLC1,5 %1,3 %447 00035 %
Warner Bros. Discovery8,5 %8,9 %883 00069 %
STAR Channel1,0 %0,8 %416 00032 %
National Geographic Channel2,5 %2,0 %519 00040 %
Disney Finland3,5 %2,8 %646 00050 %
Muut3,2 %3,7 %574 00045 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 256 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.