Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2024
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 573 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,4 %10,5 %293 00042 %
Yle TV215,0 %9,6 %313 00045 %
Yle Teema&Fem2,5 %1,2 %156 00023 %
Yle yhteensä25,8 %21,3 %418 00060 %
MTV321,1 %24,8 %354 00051 %
Sub5,1 %4,7 %235 00034 %
AVA2,6 %2,8 %155 00022 %
C More Total2,0 %2,1 %83 00012 %
MTV yhteensä30,8 %34,4 %434 00063 %
Nelonen10,2 %14,6 %299 00043 %
Jim3,0 %3,7 %149 00022 %
Liv2,6 %2,8 %185 00027 %
Hero0,8 %0,7 %58 0008 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %21,8 %365 00053 %
TV53,3 %3,2 %174 00025 %
Kutonen2,2 %2,0 %102 00015 %
Frii4,5 %4,4 %133 00019 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %6 0001 %
TLC5,1 %4,2 %136 00020 %
Warner Bros. Discovery15,3 %14,1 %317 00046 %
STAR Channel4,5 %2,8 %171 00025 %
National Geographic Channel2,1 %2,1 %75 00011 %
Disney Finland6,6 %4,9 %194 00028 %
Muut5,8 %4,8 %201 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %573 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.