Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2024
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 430 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 170 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,1 %11,1 %596 00042 %
Yle TV214,0 %8,6 %660 00046 %
Yle Teema&Fem2,3 %1,1 %307 00021 %
Yle yhteensä25,5 %20,8 %881 00062 %
MTV319,3 %22,3 %739 00052 %
Sub6,0 %5,2 %500 00035 %
AVA2,2 %2,3 %286 00020 %
C More Total3,3 %4,0 %187 00013 %
MTV yhteensä30,7 %33,9 %898 00063 %
Nelonen9,6 %13,7 %648 00045 %
Jim3,2 %3,7 %299 00021 %
Liv1,8 %1,9 %332 00023 %
Hero0,6 %0,5 %134 0009 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %19,8 %765 00054 %
TV54,2 %4,4 %377 00026 %
Kutonen3,7 %3,4 %301 00021 %
Frii3,2 %3,2 %226 00016 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %9 0001 %
TLC3,3 %3,0 %235 00016 %
Warner Bros. Discovery14,6 %14,4 %646 00045 %
STAR Channel6,0 %4,4 %358 00025 %
National Geographic Channel2,5 %2,3 %182 00013 %
Disney Finland8,5 %6,7 %422 00030 %
Muut7,2 %6,7 %413 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 170 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.