Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2024
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 190 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,3 %25,2 %1 630 00064 %
Yle TV214,7 %8,6 %1 494 00059 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,4 %1 046 00041 %
Yle yhteensä42,0 %36,1 %1 877 00074 %
MTV321,9 %24,5 %1 668 00066 %
Sub2,6 %2,7 %1 071 00042 %
AVA3,2 %3,3 %871 00034 %
C More Total1,3 %1,3 %394 00016 %
MTV yhteensä29,1 %31,8 %1 861 00073 %
Nelonen8,1 %12,2 %1 466 00058 %
Jim1,6 %1,6 %802 00032 %
Liv1,9 %2,0 %877 00035 %
Hero0,6 %0,6 %358 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %16,4 %1 636 00064 %
TV52,6 %2,4 %894 00035 %
Kutonen1,7 %1,6 %614 00024 %
Frii3,3 %3,5 %626 00025 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %13 0001 %
TLC2,7 %2,3 %604 00024 %
Warner Bros. Discovery10,6 %10,1 %1 289 00051 %
STAR Channel1,5 %1,3 %597 00023 %
National Geographic Channel1,6 %1,6 %517 00020 %
Disney Finland3,1 %2,9 %827 00033 %
Muut3,6 %3,4 %776 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 190 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.